Ismerd meg a lépéseket!
Bizonyára számodra is fontos a minőségi tartalomgyártás, hiszen csak így kötelezheted el célközönségedet és szerezhetsz újabb ügyfeleket vállalkozásod számára. Marketingtevékenység alkalmával érdemes szem előtt tartanod az értékek közvetítésének fontosságát, melyet sokszor nem elegendő írott anyaggal megtenned.
Amennyiben valódi közösséget építenél és hallgatósággá varázsolnád követőidet, akkor készíts podcastot!
A podcast készítésének 5 legfontosabb lépcsőfoka
1. Határozd meg a témakört!
A tudatos tervezés elengedhetetlen a podcast indítás során. Ne csak azt tartsd szem előtt, hogy miről szeretne hallani a célcsoportod. Próbálj olyan témát választani, amiről akár órákat tudnál szenvedéllyel beszélni úgy, hogy közben értéket közvetítesz.
2. Válassz egy figyelemfelkeltő címet!
A hallgatóságod ezzel fog legelőször találkozni, így szánj elegendő időt a tökéletes cím megtalálására. A legideálisabb, ha előre összeállítasz egy tematikát a témaötletek és címek tekintetében, amelyhez igazodni tudsz.
3. Szerezd be a szükséges eszközöket!
A podcastok esetében a tökéletes hangzás biztosítása létfontosságú. Mivel a hangsúly az általad közölt információn van, így kristálytisztán kell hallania a célközönségednek. Egy rossz minőség megalapozhatja az élményt és másodjára már nem biztos, hogy az anyagodra fognak kattintani.
4. Felvétel indul!
Ne feledd, csak természetesen. Add magad és mindvégig próbáld átadni azt az értéket, amelyet a céged képvisel. Ne legyél mesterkélt, beszélj őszinte lelkesedéssel.
5. Oszd meg – és uralkodj!
Amint elkészült az anyag, akkor ne gondolkozz sokat, publikáld! Figyeld a visszajelzéseket, de ne mindig vedd komolyan. Fogadd meg az őszinte, építő jellegű kritikákat és engedd el a negatív, valamint jogtalannak érzett hozzászólásokat.
Amennyiben úgy érzed, hogy nehezen áll össze a podcast struktúrája, akkor bátran fordulj egy tapasztalt marketing ügynökséghez, akik nem csak a váz felépítésében, de a kivitelezésben is segítségedre lesznek.