A keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen a sikerhez a 21. század 3. évtizedében ez még azok számára is gyakran nyilvánvaló tény, akik sosem játszottak a gondolattal, hogy saját vállalkozást alapítsanak és vigyenek sikerre. Azonban ezentúl sok kérdőjel és tévhit övezi a SEO (search engine optimization / keresőoptimalizálás) világát. Az alábbiakban a témakör alapjait fogjuk átvenni röviden.
A keresőoptimalizálás lényege az, hogy egy kereső (esetünkben, sőt, a nyugati világ egészének az esetében ez elsősorban a Google-t jelenti) bizonyos kulcsszavai esetében egy adott oldalt feljuttassunk a Google elejére. Fontos tudni, hogy a legtöbb érdeklődő (egészen pontosan 90%) nem jut túl a Google első oldalán, amikor valamit keres, sőt, az összes érdeklődő fele egészen egyszerűen az első találatra kattint, további 25% pedig a következő 4 találat között oszlik meg.
A jelenlegi helyzetben, rendszerben, amikor már nem az információ az érték, hanem a (potenciális) vásárlók figyelme, könnyű belátni, hogy rengeteg minden áll a kereső rangsorában betöltött helyen.
A tágabb értelemben vett online marketing témakörébe tartozik a keresőoptimalizálás, azonban ez nem valamilyen huszárvágás vagy mágia, amellyel bármilyen honlapot „fel lehet repíteni” a sokak által áhított első helyre. A keresőoptimalizálás olyan bonyolult folyamat lett, hogy gyakorlatilag létezik olyan szakma, amely csupán erre a területre fókuszál.
Ebbe tartozik a weboldal készítés (hiszen egy 1995-ös dizájnnal rendelkező, nem jól funkcionáló weboldal soha nem fog a „csúcsra érni”), a linképítés (amellyel nagyon óvatosan kell bánni és nagyon jól kell érteni hozzá, hogy nehogy büntetést – vagy semmit ne érjen egy másik honlapon megjelenő link, a tartalomépítés (pl. blog egy adott vállakozásnak, ahol nemcsak szakmailag releváns, de keresőre optimalizált tartalmak jelennek meg konzisztensen) és a technikai SEO is (vagyis hogy a honlap valóban mindig elérhető és könnyen kezelhető legyen).
Ez a rövid leírás is könnyen meggyőzhetett arról, hogy a keresőoptimalizálás nem véletlenül vált mára egy külön szakmává, amelyre érdemes profi szakértő segítségét kérned. Egy elromló mosógépet is meg lehet próbálni úgy megjavítani, hogy YouTube videók nézésével és egy-két szakkönyv elolvasásával igyekszünk hozzálátni mindehhez, de érdemesebb azért tapasztalt, profi mosógépszerelőt hívni. A mi véleményünk szerint a keresőoptimalizálás ebből a szempontból ugyanilyen feladatkör: hosszabb távon időt és energiát spórolsz meg azzal, hogy minél előbb szakértőhöz fordulsz. Kivéve persze, ha az álmod az, hogy keresőoptimalizáló szakember legyél és ezzel szeretnél foglalkozni elsősorban.
SEO eszközök ingyen: így gyorsítja a keresőoptimalizálást a SEOzseni
A hatékony SEO alapja a kiváló minőségű tartalom. Hiszen a felhasználók elsősorban tájékozódásra használják az internetet. Az informatív, jó cikkekben gazdag weboldal a látogatóknak élményt nyújt. Segít megszerezni azt a tudást, ami alapján megfontoltan dönthet az ajánlatok dzsungelében.
Önmagában nem elég a jó tartalom. Szükség van a témában jártas szakértők elismerésére is. Ezt a bizalmat a weboldalak egymás között linkeken keresztül továbbítják. A linképítés célja az, hogy a témába vágó weboldalakról egy-egy értékes linket szerezzünk.
Ezen feladatok napi teljesítése hosszú órákat vesz igénybe. Ebben segít a SEOzseni keresőoptimalizálás és SEO szoftver: egyetlen kávészünet alatt elvégezheti azokat a feladatokat, amelyek több órát is elrabolnak életünkből.